جدیدترین شاتل اسپیس ایکس

۱۴۰۰/۱۲/۰۳
  • حمید ربیعیان
  • شناسه خبر: 9

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، در همین راستا قرار است یک موشک فالکون۹ دو قسمتی ماهواره های استارلینک را از مقر کیپ کاناورال ناسا در ساعت ۱۴:۴۴ دقیقه به وقت گرینوویچ به فضا پرتاب کند.

در این عملیات قرار است قسمت اول موشک روی زمین فرود بیاید. طبق برنامه ریزی ها، ۹ دقیقه پس از پرتاب، قسمت اول موشک فالکون ۹ به زمین برمی گردد و به طور عمودی روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس فرود می آید. این کشتی خودران در اقیانوس آتلانتیک و در فاصله چند صد مایلی ساحل ایالت فلوریدا آمریکا قرار دارد.

اسپیس ایکس تصمیم داشت این ماموریت را روز گذشته انجام دهد اما به دلیل آب و هوای بد که مانع از بازیافت قسمت اول موشک می شد، آن را به تاخیر انداخت. این شرکت در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: به دلیل آب وهوای نامساعد برای بازیافت موشک، اکنون قرار است عملیات در دوشنبه ۲۱ فوریه انجام شود.

در صورتیکه این عملیات انجام شود، قسمت اول موشک مذکور ۱۱ بار به فضا پرتاب شده است. چنین آماری، رکوردی برای بازیافت قسمت بوستر موشک در اسپیس ایکس به حساب می آید.

اسپیس ایکس در سال جاری میلادی ۳ محموله بزرگ استارلینک به مدار زمین فرستاده که ۲ مورد آن در ژانویه و یک مورد در سوم فوریه بوده است.

شرکت فضایی مذکور هم اکنون حدود ۲۱۰۰ ماهواره استارلینک به مدار زمین فرستاده است. البته اسپیس ایکس تصمیم دارد ۱۲ هزار ماهواره اینترنتی به فضا ارسال کند.

که روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.