معرفی اپلیکیشن PicsMaster؛ ویرایشگر کاربردی تصاویر در موبایل

۱۴۰۱/۰۱/۲۲
  • حمید ربیعیان

امروزه اغلب ویرایشگرهای قدرتمند تصویر در موبایل سعی می‌کنند تا امکانات جامع و یکپارچه‌ای را در اختیار کاربران خود بگذارند. این مسئله موجب می‌شود تا افراد نیاز کمتری به سایر ابزارها پیدا کنند و دیگر به سراغ اپ‌های رقیب بروند. برنامه PicsMaster یکی از همین ویرایشگرها است که قابلیت‌های متعددی را ارائه می‌کند و برای دستکاری سریع عکس‌ها و رفع نقایص آن‌ها در دستگاه‌های اندرویدی بسیار مفید خواهد بود.

معرفی قابلیت‌های اپلیکیشن PicsMaster

کاربران پس از نصب و ورود به برنامه PicsMaster باید گزینه Edit Image را در صفحه اصلی انتخاب کنند و سپس فایل دلخواه را از حافظه داخلی دستگاه انتخاب نمایند. البته گزینه‌ای برای ثبت تصاویر جدید هم از طریق دوربین دستگاه وجود دارد. در ادامه منوی Crop برای برش دادن تصویر در ابعاد مناسب جهت بهره‌گیری در شبکه‌های اجتماعی مختلف ظاهر می‌شود. توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و پینترست تعدادی از گزینه‌های موجود در این بخش هستند که در کنار سایر نسبت‌های تصویر رایج قرار گرفته‌اند.

برنامه PicsMaster

نوار ابزار قرار گرفته در قسمت پایینی صفحه پذیرای تمامی امکانات اصلی اپلیکیشن است و می‌توان به گزینه‌های مختلف در آن دسترسی داشت. Filter یکی از گزینه‌های ابتدایی در این نوار است که امکان اعمال فیلترهای مختلف روی تصاویر را ممکن می‌سازد. همچنین کاربران می‌توانند شدت فیلترها را روی مقادیر دلخواه تنظیم کنند.

اگر علاقه داشته باشید تا به صورت دستی تنظیمات عکس را تغییر دهید، می‌توانید از منوی Adjust به گزینه‌های مختلفی مثل روشنایی، کنتراست، اشباع رنگ، تعادل سفید، اکسپوژر و… هم دسترسی داشته باشید. منوی HSL هم برای تغییر تنظیمات رنگ‌های مختلف در داخل نوار ابزار به چشم می‌خورد.

برنامه PicsMaster

یکی از قابلیت‌های اساسی برنامه PicsMaster، حذف خودکار پس‌زمینه تصاویر است. این قابلیت از طریق منوی Background قابل استفاده خواهد بود. همچنین اگر قصد داشته باشید عکس جدیدی را به تصویر قبلی موجود در اپ اضافه کنید، می‌توانید باز هم پس‌زمینه آن را حذف نمایید. ویژگی گفته شده در حالت خودکار از دقت نسبتا بالایی برخوردار است؛ اما در صورت نیاز می‌توانید با انتخاب گزینه Erase نیز نواحی اضافی را حذف کنید.

برنامه PicsMaster

ابزار زیباسازی چهره و رفع نقایص هم قابلیت مهمی به شمار می‌رود که در داخل منوی Beauty قرار گرفته است. در این بخش می‌توان تنظیمات مختلف اجزای گوناگون چهره مثل رنگ، روشنایی و اندازه چشم‌ها در کنار رنگ پوست، گونه و لب‌ها را کنترل نمود. گزینه اختصاصی برای سفید کردن رنگ دندان‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

برای ویرایش فرم کلی بدن هم می‌توان به منوی Body رجوع کرد. در قسمت اشاره شده، گزینه‌هایی برای تغییر اندازه صورت و بدن وجود دارد. البته باید اشاره نمود که برخی از اپ‌های رقیب مثل BeautyPlus امکانات بیشتری در زمینه زیباسازی تصاویر در اختیار کاربران قرار می‌دهند و اگر به صورت اختصاصی روی این مسئله تمرکز دارید، بهتر است به سراغ نمونه‌های جایگزین بروید.

برنامه PicsMaster

در قسمت انتهایی نوار ابزار گزینه‌هایی برای افزودن متن، استیکر، طرح، فریم و اموجی به تصویر قرار گرفته است. همچنین از طریق منوی SQ/BG می‌توان میزان شفافیت سوژه یا پس‌زمینه را تغییر داد و از آن برای ساخت افکت بوکه در عکس‌های پرتره استفاده نمود. در نهایت پس از اتمام ویرایش‌ها، با لمس گزینه Save در گوشه بالایی صفحه می‌توانید فایل خروجی را روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره نمایید.

مزایا و معایب برنامه PicsMaster

اپلیکیشن PicsMaster توانسته است مجموعه‌ای از امکانات کاربردی جهت ویرایش سریع تصاویر در موبایل را جمع‌آوری و در اختیار کاربران قرار دهد. اگرچه اغلب قابلیت‌ها در نسخه رایگان برنامه قابل استفاده هستند؛ اما برخی محدودیت‌ها در استفاده از فیلترها و افکت‌ها به چشم می‌خورد. همچنین اگر به دنبال ویژگی‌های پیشرفته‌تری مثل افزودن آرایش به عکس‌ها باشید، بهتر است به سراغ عناوین دیگری بروید که برای زیباسازی چهره و اصلاح فرم بدن در موبایل توسعه یافته‌اند.